Hondenvereniging Walcheren, Dé Hondenschool met meer dan 30 jaar ervaring..

Dé hondenschool met meer dan 30 ervaring!!

Welkom op onze website,

12 december 1984 werd in Vlissingen door de Hondenvereniging Walcheren de eerste hondencursus gegeven. Op 1 grasveld gescheiden door een net waren 65 leden en 4 instructeurs wekelijks met veel plezier met hun honden bezig. In september 2002 is de Howa verhuisd naar de huidige locatie aan de President Rooseveltlaan 733a achter de sporthal Baskenburg in Vlissingen.

Een prachtige plek met 5 trainingspleinen, 1 groot behendigheidsveld en een gezellige kantine. Ondertussen is de HOWA uitgegroeid tot een vereniging met zo’n 250 leden en 10 instructeurs en één aspirant is het succes zo groot dat het op de maandag-, donderdagavond en zondag een drukte van belang is op de trainingsvelden van de Howa.

Naast de cursussen worden er ook regelmatige leuke activiteiten georganiseerd voor honden, kinderen en baasjes. Denk aan voorjaars- en najaarswandelingen, een paasfeest met activiteiten voor de kinderen en de honden of een heuse wedstrijddag met spelletjes waarbij zowel de hond als het baasje aan de slag moet. Maar ook de Bingo avonden worden druk bezocht!! Jaarlijks wordt het seizoen afgesloten met een barbecue.

De Howa is aangesloten bij de Stichting Gedrag, Gehoorzaamheid en Behendigheid van de Koninklijke Nederlandse Kennelclub Cynophilia en daardoor erkend door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland.

Opbellen